3.C - Informace (prosinec)
18. 12.
Čj - vyjmen. slova po L - prac. seš. str. 28/cv. 2, 3.
M - uč. str. 57/cv. 1, str. 56/cv. 14, procvičování hodin.
17. 12.
Čj - vyjm. slova po L - zapsali jsme si do sešitu na VS další příbuzná slova k vyjmenovaným "lýko, lyže, pelyněk". Prav. pětiminutovky - str. 22/1. sloupec - doplňování s odůvodněním.
M - pětiminutovka - opakování na zaokrouhlování čísel na desítky - prověrkový sešit. Uč. str. 56/cv. 10 až 13 - na mazací tabulku pouze výpočty, prac. seš. str. 17/cv. 8
DÚ - pravopis. pětiminutovky str. 22/2. a 3. sloupec slov doplnit a odůvodnit. Čítanka - přečíst str. 56, 57.
_____________________________________________________
16. 12.
Čj - téma: vyjmen. slova po L - psali jsme řadu slov na známky do Čj2, také cvičný diktát z téhož. Zápis příbuzných slov k vyjmen. slovům "vzlykat, lysý, lýtko". Vánoční čtení na pokračování. Uč. str. 49/cv. 1, 2, str. 50/cv. 3, 4. - přečíst.
M - téma: zaokrouhlování čísel na 10, prac. seš. str. 16/cv. 2, str. 17/cv. 7. Procvičovali jsme pilně určování času. Převádění jednotek - cm....mm - prac. seš. str. 40/cv. 6, 7
DÚ - Čj - přepis - uč. str. 49/cv. 5 (do Čj2). Geometrie - prac. seš. z mat. - str. 40/cv. 8, 9.
Dočetli jsme knihu Zpívající kuchyň. Děti ji měly přinést do školy. Stále nám dva výtisky chybí. Vyhlašuji tímto celotřídní pátrání. :-) Děkuji za rychlé vrácení. Rádi bychom si totiž půjčili další čtení...
15. 12.
Čj - procvičování řady vyjm. slov po L, pravopisné 5 - str. 21/3. sloupeček, prac. seš. str. 28/cv. 1 - 1. část bez oranžového rámečku, napsali jsme si slova příbuzná ke slovům "polykat, plynout, plýtvat.
M - opakování násobilky na známky - sešit M1 - uč. str. 55/cv. 6 - 3 řádky (pouze výsledky). Geometrie - uč. str. 53/cv. 1, 3 - měření na milimetry
DÚ - Geometrie - uč. str. 53/cv.2 (plus někteří oprava dnešní školní práce). Naučit na zítřek řadu vyjmenovaných slov po L.
Dala jsem dětem, aby Vám ukázaly písmenou práci z ČjS - zelenina. Všechny písemné práce, prosím, podepsat a vracet zpět do školy. Pokud se tak nebude dít, nebudu Vám moci v budoucnu písemné práce domů k nahlédnutí posílat. Dále !!! znovu prosím!!! aby děti neměly cvičení v pracovních sešitech dopředu předvyplňované. Nemají pak v hodině co dělat, nepracují s námi jako s kolektivem, nedávají pozor. Jsem ráda, že procvičujete, ale dělejte to, prosím, přes fólii. Děkuji za pochopení a spolupráci.
14. 12.
Čj - diktát (vyjmen.slova po B - Čj2), zápis příbuzných slov po L - slyšet, mlýn, blýskat se - do sešitu na VS, uč. str. 48 - přečíst, prac. seš. str. 29, společný zápis do čtenářského deníku z přečtené knihy Zpívající kuchyň.
M - oprava a rozbor písemné práce - slovní úlohy. Rozcvička - opakování násobilky - ústně. Prac. seš. str. 16/cv. 5 - zaokrouhlování čísel - na známky.
Čjs - opakování tématu zelenina - první část - poznávání zeleniny podle obrázku, druhá část - rozdělení do skupin (kapustu jsme vložili úmyslně do listové zeleniny, nebo košťálovou jsme zatím neřešili),bude opravené zítra.Procvičování hodin.
DÚ - oprava diktátu v Čj2 a dokončit zápis v čtenářském deníku.
11. 12.
Čj - slova souznačná - uč. str. 44/cv. 3 (fólie), pravopis 5 - str. 21/2.sloupeček (psali jsme na známky), do sešitu na vyjmenovaná slova jsme si zapsali vyjm. slova po F a jejich slova příbuzná. Četli jsme další kapitoly vánočního čtení z knížky M. Kratochvíla: Mikuláš, Ježíšek, pan Vrána a my.
M - písemné + - pod sebou, zaokrouhlování čísel - uč. str. 55/cv. 5, str. 56/cv. 9, str. 55/cv. 4 (do M1). Psali jsme prověrku na slovní úlohy. Opravená bude v pondělí.
DÚ - děti dostaly obrázkové kartičky s vyjm. slovy po L - mají za úkol si je do pondělí vystříhat a nalepit do sešitu na vyjmen. slova. Mohou se řadu začít učit zpaměti.
10. 12.
Čj - uč. str. 44/cv. 1 (ústně), cv. 2 (fólie). Pravopisné 5min.-str. 21/1.sloupec. Poslech - čtení z knihy na pokračování.
M - společná kontrola DÚ - slovní úlohy a vypočítání cv. 5, 6. Zaokrouhlování čísel na 10 - práce z tabule.
Čjs - písemné opakování na téma: Ovoce. Nové učivo - měření času - uč. str. 25. Příští hodinu si napíšeme opakování na téma Zelenina - její rozdělování do druhů - kořenová, plodová, listová a cibulová. Stále procvičujeme hodiny.
DÚ - M - dopočítat z prac. listu poslední dvě slovní úlohy č. 7, 8. Opakovat si na zítřejší písemnou práci ze slovních úloh.
9. 12.
Čj - psali diktát - vyjmen. slova po B, společně jsme ho odůvodnili. Opakovali jsme ústně pojmy - slova nadřazená, podřazená, souřadná a souznačná. Čtení - kontrola a povídání o textu "Vánoční ozdoba" , pouštěli jsme si z youtube Jak se co dělá - vánoční ozdoby: https://www.youtube.com/watch?v=Yka5iWeG300
M - psali jsme z tabule pětiminutovku na písemné odčítání dvojciferných čísel s přechodem do 100 (8 příkladů), slovní úlohy - uč. str. 51/cv. 32, 37. Str. 52/cv. 41 (do M2) - výpočty a odpovědi.
DÚ - M - slovní úlohy - opakování na pracovním listě (k vyzvednutí u mne)
Zítra píšeme opakování z Čjs na rozdělování ovoce (malvice, peckovice, bobule, jižní ovoce). Dnes jsme to už také trénovali.
8. 12.
Čj - pravopisné pětiminutovky - str. 20/2. sloupeček - psali jsme poprvé na známky. Uč. str. 42/cv. 3 - zapsat s červenou větou jako zápis do Čj1, obtáhnout barevně všechny přípony - ička. Uč. str. 43/cv. 1, 5 (na fólii).
M - písemné sčítání pod sebou s přechodem 10 - pětiminutovka na známky v prověrkovém sešitě. Uč. str. 51/cv. 33 (2 sloupce). Zápis slovní úlohy - uč. str. 51/cv. 36 - vypracovávali jsme společně a zapisovali do M 2.
DÚ - čtení - pracovní list "Vánoční ozdoba" - přečíst + odpovědět na otázky. Čj - pravopisné pětiminutovky str. 20/třetí sloupec.
V ČJS si ve Čt napíšeme opakování na druhy ovoce (rozdělování na malvice, peckovice, bobule a exotické (jižní) ovoce.
Stále prosím o podpis domácích úloh. Některé děti je totiž začaly psát před vyučováním. Zejména při učení se vyjmenovaných slov nestačí při domácí úloze nasázet do mezer - íčka- jak sazku sportku, ale je třeba, aby dítě umělo odůvodnit, proč tam bude právě toto i/y. A k tomu potřebují kontrolu dalšího člověka. A také zvlášť smutně vyhlíží domácí úkol, ve kterém je třeba 7 pravopisných chyb podepsaných rodičem. Klidně vezměte zelenou pastelku a chyby s dítětem opravte a vysvětlete, proč je to špatně. A já uvidím, že tam chyby byly a že jste s nimi pracovali. Není v mých silách volat si každého ke stolku a s každým to odůvodňovat a vysvětlovat mu extra. Když to jen červeně opravím, dítě neví, proč to bylo špatně a příště tu chybu udělá znovu. Na vyjmenovaných slovech dřeme denně a momentálně potřebuji i Vaši podporu a domácí procvičování, abychom se hnuli z místa. Měli bychom už být u "L". Děkuji za pochopení a spolupráci.
7. 12.
Čj - vyjmen. slova po B - procvičování, pravopis. 5 - str. 19/3.sloupeček, uč. str. 42/cv. 1 - přepsat do Čj2
M - uč. str. 50/cv. 28 a,b - z každého spočítat na fólii 6 slopců. Dřeli jsme písemné sčítání a odčítání pod sebou. Zítra ho už píšeme na známky.
Čjs - měření hmotnosti - uč. str. 24, prac. seš. str. 21
DÚ - Čj - pravopisné pětiminutovky - str. 20/1. sloupeček slov M - spočítat 12 příkladů na písemné sčítání a odčítání - zapsali jsme si do M2, opravit dnešní přepis v Čj1
2. 12.
Čj - uč. str. 41/cv. 1, 2, 3. Str. 40/cv. 6. Pravopisné pětiminutovky - str. 19/1. sloupeček slov.
M - uč. str. 45/cv. 1, 2 - ústně, cv. 3, 4 - sešit, cv. 6 - fólie. Prac. seš. str. 15/cv. 8, str. 11/cv. 16
DÚ - M - prac. seš. str. 15/cv. 11.
1. 12.
ČJ - vyjmen.slova po B
uč. str. 39/cv. 5, 6 (na fólii), cv. 1, 2 - přečíst. Prac. seš. str. 24/cv. 11
Do Čj 1 jsme zpaměti psali řadu vyjm. slov po B
M - výklad odčítání dvojcif. čísel pod sebou
uč. str. 48/cv. 9, 10, 11, 14 - výpočty do M1
prac. seš. str. 14/cv. 7
DÚ - pravopisné 5min. - str. 18/2. a 3. sloupeček slov. Uč. str. 48/cv. 8